Pages

Saturday, November 14, 2009

3 bulan...


Feb 2010….

fewh…. lelah balik dr Ipoh x abish lagi, aku siap² tok gi ke anjung felda…. apa lg nak buat klu dah ke sanaa, selain dr urusan tok join ahli koop felda laaaaaaaaaa… hehehhe…. tp bukan tok aku.. sbb x layak… jadi aku gunakanla nama mak&abah (mohon dipanjangkan usia & dianugerahkan kesihatan yg berpanjangan buat mereka) aku… sbb dorang anak peneroka……

tanpa buang masa pas lunch tros terjah kpf kat jln.maktab tuh… sampai je kat sana, tros cari manaaa la anjung ni …. finally jumpe gak la, trima kasih la kat sorang brader nih yg kasi tau kat mana kpf nih… kekekek… 1st time masok area sana.. so bek tanya org klu kita dah tak tau….ye kannnnn


smpi kat sana tgk adala beberapa customer yg sedang berurusan.. jd dok la kejap smentara tunggu turn… sesambil tu tgk gak la kan kat mana nak amek angka giliran ni… maklomla biasanya camtu.. tp kat sini xde… so aku pon tanya la kat sorang uncle nih (Indian).. dia kata.. just proceed to the counter… owh ok.. aku pon apa lagi.. tgk kaunter lengang tros terkam…

pegawai kat situ pon check la dokumen yg aku dah siapkan tuh, tp katanya mana salinan i/c ayah encik?.. sudaaaah… aku rasa seme dah aku letak dlm envelope tuh, aduh…. mana pulak la ilang i/c nih… check check tgk ada je teselit kat pamphlet kpf tuh…. aiseh.. bleh pulak jadi cemas time² camtuh… fewh.. legaaaa… dokumen lengkap.. cume kena gi maybank kat wisma felda tok wat bayaran entrance fee $5 x 2 = $10……… so pada sesapa yg nak submit tu… jelaskan dulu entrance fee yer… nanti senang….

pas siap tuh.. tros dtg smule ke anjung tok submit seme dokumen yg telah dilengkapkan…. so aku pon tanya la, bila kita boleh tau yg permohonan ni diterima… kata pegawai kpf tu… paling cepat pon 3 bulan….. jadi bila dah cukup haul nanti… aku akan follow up status permohonan mak&abah aku nih…… mohon semuanya berjalan lancar…. amin……

2 comments:

WS Solutions said...

wah.. untung jadi anak peneroka ni. Boleh join koperasi. Berapa dividen koperasi felda? dengar dalam lingkungan 15%.. betul ke?

n12am; عاشق الذهب said...

الحمدلله ... mmg bertuah & untong pon anak² peneroka nih, sbb dorang bleh join kpf. 15% tu xde la pasti sgt.. tp better la dr savings, epf, asb....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...